26 maj 2015

Jobbpendling hem, Mockträsktempot och nedvärming!

Tre pass på varandra i princip!
Först 11km jobbpendling hem! Därefter en snabbmiddag med frun jag lagade maten :-)
Det vart blodpudding och bacon med lingonsylt, mums!

Jobbpendling hem
Sedan in med tempohojen och alla attiraljer i bilen å så iväg till Seletkorsningen. Packa upp sätta ihop! Byta om göra sig klar å så iväg!!! Ingen uppvärmning den fick ingå i 3-mils tempot!
Ojj! Va tunga ben jag hade, inte optimalt att köra ett 3-mils tempo som tredje pass för dagen plus gårdagens tunga benträning i gymmet på träningskontot men så vadå jag gör det för att jag vill tänja på gränserna och bli ännu starkare tempocyklist!!! Jag tror det är rätt ändå i längden att träna ner kroppen så här pass hårt! Imorgon äre ju ett recovery pass endast pulszon 1 på trainern efter jobbet!!!

Mockträsktempot
Jag kämpade på upp till vändet 22:13, 40,5 km/h 140(85%) BPM i snittpuls! Sen kom släggan på tillbaka vägen med ungefär 10 km kvar benen sa upp sig så där bara :-)
Därifrån och in i mål vare kämpa kämpa kämpa!!!
Hem hade jag 23:40, 38 km/h och 142(86%) BPM i snittpuls!
Kan tyvärr inte presentera någon annan effekt än den från Strava vilken jag vet är felaktig dvs alldeles för låg den har ju inte motvinden med i beräkningen men i alla fall enligt Strava 274 watt(3,21 w/kg)!
På det 10 km nedvärmning innan jag packade ihop grejerna i bilen igen och åkte hem!
Sett till puls över hela 3-milen så kommer jag inte högre upp än pulszon 4 idag det är ett klart tecken på slitna ben rejält slitna ben orkade helt enkelt inte trycka på ordentligt...

Nedvärmning Mockträskvägen
Jag är ändå nöjd med 39,2 km/h i snitthastighet med tanke på motvinden efter vändet. Ja förutom att det blåste så vare inte mer än 8 grader så det var rätt kyligt i vinden med bara en tröja under tempodräkten... Kör ett nytt Mockträsktempo på torsdag om värdet är det rätta då är dessutom frun ledig så jag kan köra lite när det passar mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar