24 maj 2015

Hill climb intervals

Shit va roligt pass det vart!
Genom att de håller på med vägarbete mellan Gammelstad och Rutvik så valde jag istället att cykla in till Storheden vidare till Notviken därifrån via Porsön-Björsbyn till sinken. Där körde jag backintervaller sinksundsbacken upp till Ormberget parkeringen x 5!

Hill climb intevals
Den totala längden på backen är 2,1 km med en  stigning på 58 höjdmeter. Bästa intervallen enligt Strava(jag ides inte klocka backintervallerna själva) var på 4:54, 311 watt(3,62 w/kg), 146(88%) BPM och 83 RPM i kadens!
Efter avlutad intervallträning cyklade jag ner mot Porsön via Björkskataleden där jag ökade på rejält!
Snittade 34 km/h över 19,10 km och 33:48 i tid med 260 watt(3,02 w/kg) och 138(84%) BMP i snittpuls kadens 87 RPM! Slog av först när jag hade 1 km hem och värmde ned. Det mesta av dessa 19 km var dessutom i motvind! Kändes bra riktigt bra! Jag kan notera en stoor skillnad nu när jag kan syresätta bättre det är faktiskt så att det var mjölksyra på de två sista backintervallerna vet ni vad!!!
TSS för dagens pass 115,1!
Den här rundan var riktigt rolig jag har faktiskt aldrig kört just denna runda genom den stora klotrondellen via Notviken upp till Porsön men kul var den som sagt!
Träffade förresten på Roland och Anders som var ute å körde Porsörundan tror den är runt milen lång... Jag slog följe med dem en stund innan jag drog igång min 19 km:s urblåsning ;-)
Ja sen såg jag hela söndagsgänget som tydligen tog vägen över Ormberget mot Bensbyn. Persön eller kanske Brändön var målet! Kul att se att det var så pass många, mötte dem mitt i en av mina backintervaller så det var liite dimmigt men två gäng såg det ut att vara så gissningsvis 15-talet cyklister skulle jag tro...

Veckans total:


Mtb: 27,09 km och 1:05:42, Lvg: 141,14 km och 4:30:19, samt Trainer: 89,94 km och 2:12:15!
Resten är styrketräning och dryga 20 minuter roddmaskin. Nu kommer ett block på två tunga veckor! Eller det blir nog tre när jag tänker efter i alla fall bitvis. På Mallorca kommer jag att köra på rejält de timmar jag är ute å cyklar.
Noterbart, nu äre lite drygt en månad kvar till Masters(veteran) SM i Sunne!!!
Gäller att träna rätt å hårt nu sista månaden innan mästerskapet för tio dar innan börjar nedtrappningen för formtopp!!!
Måndag inleds med ett gympass och någon form av cykling, givetvis ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar