25 maj 2015

Grymt bra fartpass

Jepp! Valde att testa en ny variant på morgonpass med tryck i pedalerna.
Satte i ordning ryggan och cykeln sedan klädde jag på mig allt utom jackan, hjälmmössan och handskarna.
Sedan satte jag mig på trainern och värmde upp i 10 minuter. Färdig med uppvärmningen på med resten av klädseln å iväg. Kändes kanonbra! Vilken start!
Stegrade belastningen allt eftersom redan efter 3,5 km eller 6:23 låg jag på tröskelpuls 145(88%) BPM! Försökte hålla i hela vägen in till jobbet mattades något liite på slutet men ett riktigt riktigt bra fartpass jag är nöjd! 142(86%) BPM i snittpuls över hela passet även nedrullning inräknad är ganska bra det. 158(96%) i maxpuls är inte kattskit det heller...

Fartpass

Nu återstår ett gympass innan cyklingen hem i eftermiddag. Tror jag kör gympasset på lunchen.
Sedan återstår 11 km cykel hem  då efter jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar