23 maj 2015

30 min TT



Värmde upp ordentligt 25 minuter innan jag gick på med ett 30 minuters TT!
Det kändes ohyggligt jobbigt!

30 min TT
En bra uppvärmning men jag hade förväntat mig ett bättre resultat. Segt jobbigt rent utav apjobbigt!!! Nu kan det bero på att jag på detta 30 minuters TT hade som målbild att köra på höög kadens! Som synes av grafen ovan så gjorde jag det också! 97 RPM i kadens mot mina mer normala 80-85 RPM. Så dagens TT var ett lopp med hjärta inte ben! Om jag jämför med TT den 12:e april så är jag dock något bättre idag då hade jag 316 watt(3,65 w/kg), 139(82%) BPM och 82 RPM i kadens! Idag som synes 322 watt(3,75 w/kg), 139(84%) BPM och 97 RPM i kadens! Att samma snittpuls ger högre % av max beror på att jag efter arbetsekg:t har sänkt min maxpuls till det fysiologen föreslog vara min maxpuls!
Mmm! Köra på kraft eller på hjärta det är frågan? Återstår att fundera på om jag ändå ska satsa på att fortsätta köra mina tempolopp på lååg kadens. Verkar nästan som det...
Här har ni förresten en sida om just detta med hög eller låg kadens
Jaja hoppas kunna köra ett riktigt Mockträsktempo blir på tisdag då för att passa in på fruns arbetstider då... Efter jobbet beräknas bli runt 17-tiden!
Får se hur jag tacklar det hög eller låg kadens?

Dagen 30:a i 10 minuters block:
1:a tian: 322 watt(3,75 w/kg), 137(83%) BPM och 97 RPM.
2:a tian: 318 watt(3,71 w/kg), 139(84%) BPM och 96 RPM.
3:e tian: 324 watt(3,78 w/kg), 142(86%) BPM och 97 RPM.

En notering bara, exakt kl 13 när första startande skulle gått iväg på Luleåtempot så var det snöblandat regn sanna mina ord!!! Snöblandat!!!
Förra året åkte frun och yngsta dottern till Rhodos den 23 maj jag var hemma den veckan semester och tränade för fullt! I kortbyxor och tröja mestadels... Liite skillnad mot i år då. Tur man åker till Mallorca om 13 dagar! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar