28 maj 2015

30 km TT på trainern!



Jahupp!
Då vare klart då, nytt pers minsann... Inte illa alls :-)

30km TT
39:04, 343 watt(4,01 w/kg), 144(88%) BPM och maxpuls 154(93%) BPM samt kadens 86 RPM!
Enda gången jag tidigare gått under 40 minuter på 30 km var i december 2013 då hade jag 39:54!!! En putsning av mitt pers med 50 sekunder ganska exakt! På den här distansen så snyter man inte ur sig nya pers kan jag säga för varje mil på maxbelastning gör OOOONNNNTTTT!!!! Djävligt ont rentav å därmed basta! Det går som inte att beskriva smärtan man upplever för varje meter man tar sig fram. Det kommer små små krislägen där man har så ont i ben och lungor att man bara mååste slå av aldrig så lite på trycket för att få något som liknar återhämtning... Å så på igen, kom igen kom igen tryck på liite till upp med trycket igen då!!! Smärtan som sitter som en blöt filt över en!
På nått sätt är kroppen å knoppen van vid smärtan för man fortsätter trots allt framåt kom igen en km till!!!! Det är när jag är inne i den här tunneln som allt annat försvinner på nått sätt! Man bara finns där i varje andetag, varje tramptag varje pulsslag all fokus på nästa km å nästa. Hjärnan som hela tiden jämför tid å avstånd och kalkylerar på sluttider fast man inte vill... :-)
Jag märker när jag näst intill ramlar av hojen å lägger mig på garagegolvet efter att ha slutfört racet att det formligen rinner svett från mig ja forsar. Körde med öppen garagedörr och fläkten på högsta hastighet men vad spelar det för roll när man ligger på all out effort i 40 minuter liksom?
Sista 6 minuterna 352 watt(4,11 w/kg), 151(92%) BPM!!!
1:a milen: 13:08, 335 watt(3,91 w/kg), 138(84%) BPM och 85 RPM i kadens!
2:a milen: 12:57, 348 watt(4,07 w/kg), 147(89%) BPM och 86 RPM i kadens!
3:e milen: 12:59, 346 watt(4,04 w/kg), 150(91%) BPM och 86 RPM i kadens!
Kan med andra ord konstatera att jag är starkare i år klart starkare!
Det var ett glädjande besked för mig med tanke på all tid jag lägger ner för att komma så väl förberedd som det bara går till Masters SM om 1 månad å några dar, fast vem räknar liksom? ;-)
Ser ut som det blir att åka ned med egen bil eftersom jag inte hittar någon att samåka med... Får fixa logistiken för frugan här hemma på något sätt...

5 kommentarer:

  1. Starkt jobbat. Så det blev lite inomhuscykling!? Roligt att formen finns där.

    SvaraRadera
  2. Tack Tomas! Ja så blev det visst när klart.se svek! ;-) Hehehe!
    Det har regnat hela dagen här så det var inte mycket att fundera på.
    Formen är riktigt riktigt bra! Tack vare grymt bra träning hela detta året måste jag säga. Har gjort i stort sett varenda pass enligt planering!
    Ska bli skönt med 5 dagars Mallorcykling om en vecka!
    Några hårda bergspass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. aha. Ska du till Mallis. Har för mig att du tidigare sa att det inte skulle bli något i år.

      Radera
  3. Jodu det blev visst det trots allt!
    En 8 dagars direkt från Luleå med frugan!!!
    Vi drar nästa fredag! Bor på Los Principes strax utanför Alcudia.
    Jag har förhandlat till mig 5 dars cykling om ca 3-5 timmar/dag!
    Inte illa va! Hehe! :-)
    En ren boost för både herr och fru!
    Bort från kallvädret förhoppningsvis!
    Cykel, sol och bad samt god mat!
    Har redan planerat 3 av 5 rutter!

    SvaraRadera