26 april 2015

Trainer istället för vengen

Ja det blåser så förbannat så jag vågar inte riskera nått kastvindarna det är faktiskt risk för en olycka om du drar iväg i sidled och inte hinner parera!!!
Nä så det fick bli trainer då vilket i mina ögon är helt ok eftersom det inte finns bättre verktyg ja annat än riktiga race då förstås som tar bättre. Så äre bara... Eller så är det bara så att jag har en sådan förmåga att ta ut mig just på trainern i garaget där man får träna ifred inga bilar eller kaffepauser som stör en ;-)
Det var en effektpyramid där jag startar lätt å sedan växlar ned var tionde minut till tyngre å tyngre växel... Väl nere på tyngsta växel 20 minuter innan jag vänder tillbaka upp lättare växel var tionde minut vilket betyder att jag är tillbaks där jag började belastningsmässigt efter 2h10min!
Sedan körde jag klart passet genom att ösa på lätt 20 minuter till, avslutade på 2 timmar 30 minuter voila! Där har ni ett bra distanspass på trainer!

Distanspass
Tyngsta växeln 53/12 i 20 minuter gav, 305 watt(3,58 w/kg), 136(80%) BPM och 81 RPM i kadens!
Ja jisses den tog, det var grymt jobbig hela vägen där började tjugan medvetet lite avvaktande för att kunna trycka på lite mer efter en 7 - 8 minuter av tjugan avslutade starkt på 312 watt(3,66 w/kg) sista 5 minuterna av densamma.
Därefter lättare växlar allt eftersom, öste på 10 minuter innan passet var slut också i 5 minuter runt 250 watt(2,93 w/kg) där! Skön känsla i benen nu!

Mina arbetsredskap under distanspasset :-)

Distanspass på tacx trainern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar