26 april 2015

Tacx Majorca tour 2009 Coll de Femenia



Valde att avsluta veckan med ett kortare bergspass, fick bli en Mallorca stigning. Jag trodde nog den skulle ta längre än 22:30 att genomföra men är man i bra slag så är man :-)
Det slår mig nu om jag som planerat cyklar till Cap Formentor när jag är på Mallis i juni får jag ju köra den live så att säga å jämföra mot vr-cyklingen då :-)
Valde att ladda upp körningen på tacx.com å se jag lägger mig på andra plats av 12 uppladdade körningar, inte dåligt! Är 1 minut 18 sekunder efter den som leder klättringen!

Coll de Femenia
Veckans totalt nästan 15 timmar inte de 16 jag hade som målbild denna vecka men jag är nöjd...


Jag har kört  4:33:47 timmar och 151,29 km trainer, 3:16:16 timmar och 84,42 km mtb samt slutligen 5:56:29 timmar och 177,93 km landsväg, på det 1h10min styrketräning!
15 cykelpass kan verka mycket men då ska man veta att 10 av dessa är jobbpendling, gratis träning till och från jobbet, ehh eller gratis å gratis...
Har en total TSS av 684,4 och CTL/formen i sporttracks på 144, en TSB/prestation på -26! Jag är rejält nedtränad nu, vilket jag tycker mig ha känt av den senaste veckan. Som det ska vara efter ett 6 veckor tungt block! Nu återhämtningsvecka!

5 kommentarer:

  1. Du är grym, själv har jag 0 timmar denna vecka, men snart 109h på jobbet inom loppet av 5,5 dygn. Inte riktigt optimal mallis uppladdning

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar!
    Oj så många timmar! Förstår att du jobbar in Mallis iom de timmarna... Synd på träningen bara men du lär få fina dar på Mallis om inte annat.
    Form lär du få när du trampar runt på ön om inte annat ska du se.

    SvaraRadera
  3. Neee jag är inte orolig egentligen, jag var det länge i vår med ångest över att inte kunna hinna med, men det har gått över för ett tag sedan, just laddat mobilen med 5 ljudböcker, så jag klarar mig själv på ön ska du se, lite trist att inte kunna haka på de andra men varmt och gött hoppas jag på. Har riktigt in mig på en typ 6 mils runda varannan dag, kommer ju skada mig om jag kör mer. Det får bli tennis med sönerna övrig träningstid :-)

    SvaraRadera
  4. Låter klokt!
    Jag hoppas du/ni får en kanonsemester där nere!!!
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  5. Tack, jo så här mycket solstols tid har jag inte haft nån annat år som jag ska ha nu :-)

    SvaraRadera