25 april 2015

Distans

Jag valde köra älvrundan med en liiten förlängning körde över Selet Mockträsk till Boden ner via Trångforsbron å vidare förbi Sävast sedan 97:an ner till Byn och hem. Sida mot i stort sett hela passet vinden slog nån gång å då fick man en bra skjuts i ryggen tjoho!
Snittade 30 km/h vilket jag är grymt nöjd med med tanke på vindarna idag.

Distans
Det var första distanspasset av två, imorgon siktar jag på 3-4 timmar. Lite osäkert hur det blir dock får se. Finns en förfrågan från Sävast grabbarna om att vara med på deras fartpass jag får se hur det blir med det prognosen från klart.se säger 4-5 grader samma vindriktning tyvärr ostliga vindar vilket innebär sida mot i stort sett hela passet å ännu mer vind imorgon upp till 14 sm, idag hade jag ju "bara" 6 sm som värst. Om det blir såna vindar då äre tveksamt om man ska cykla  faktiskt sidvinden kan vara rent av farlig om man inte klarar av att parera den... 
Får se kan rent av bli trainern utifall att för säkerhets skull.

Örestadstempot
Kan meddela att Kent N har gjort tävlingsdebut för säsongen. Örestadstempot nere i trakterna av Barsebäck har han kört. Femma minsann, bra kört Kent! Han meddelade också att det var ett rätt platt tempo men att det blåste något så enormt och att det är skillnad på att träna å att tävla :-)
Nästa helg Smack- och hofvettempot där blir det inget för mig jag tar mig inte ner dit ensam...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar