21 oktober 2014

Medel distanspass



På rätt hög effekt faktiskt jag valde att trycka på rätt bra hela tiden. Det vart 252 watt(2,97 w/kg), 135(79%) BPM och 92 RPM i kadens på 1 timme och 30 minuter i effektzon 3 - Tempo. Sedan slog jag av och värmde ner till 1h40min gått! Totalen vart 1:40:01, 245 watt(2,89 w/kg), 135(79%) BPM och 93 RPM.

Medeldistans pass
Kan bara meddela att det är rätt så jobbigt att ligga där i zonen under så lång tid som en och en halv timme. Det tar minst sagt känns så där skönt slut i benen nu... ;-)
Jag skulle egentligen legat på i 2 timmar men jag kände att jag verkligen inte ville riskera att dra upp ljumsken heller så 1,5 timme fick räcka.
Så här säger gurun Andrew Coggan angående effektzon 3 träning, "Riding in level 3 causes some of the greatest adaptions in your training stress".
Så det så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar