24 juli 2014

Omkullkastade planer

Jojo! Mitt ryggont gör att det blivit ändrade planer, Harrsvängen-Nix det är ju i övermorgon så av detta blir det intet, Åre challenge-Nix anmälan skickas in idag och jag kan inte chansa alltså inget av detta heller sist och störst Masters SM-Nix det blev för dyrt och nu dessutom med skadan så äre inte optimalt!
Så vad bidde det då av min 2014 satsning? Möjligen jag säger möjligen ett tempo DM i höst!
Men nu är jag mest intresserad av att bli frisk igen.
Sköterskan sa  nått om att det möjligen kunde vara lumbago å när jag googlade på det så  vare ingen rolig läsning, möjliga orsaker:
Ländryggövning

Som synes, en hel del att gå på men det som fastnade var att ju längre man går med problemet ju större risk för att utveckla kronisk ländryggsmärta(som det jag har verkar vara)!
Att jag nu inte når mina mål denna säsong är trist men inte hela världen det finns värre saker att vara ledsen över. Jag hoppas bara jag blir återställd så att jag kan fortsätta göra det jag vill göra, dvs cykla och träna på!



Säger som Schwarzenegger: I'll be back!



För övrigt har äldsta dottern födelsedagskalas idag så nu är det trummor och trumpeter!!!
Ha den äran Linda!

6 kommentarer:

  1. Lumbago brukar innebära ryggskott, men att en sjuksköterska på telefon ska tala om vad du lider av känns lite långsökt...
    /FR

    SvaraRadera
  2. Hon gick på min suveräna beskrivning givetvis :-)
    Börjar du jobba till veckan eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tyvärr... Men funderar faktiskt på att pendlingscykla om vädret håller i sig.
      - Jobbar du nästa vecka?

      Radera
  3. Jepp! Samma här tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går åt rätt håll med ryggen. Blir du bra till om två veckor kan du ju komma ned till oss och höra Vännästrampet istället för Åre

    SvaraRadera
  5. Ja den möjligheten finns ju faktiskt! Vi får se vart det går med ryggen.

    SvaraRadera