24 april 2014

Här kunde man bo!

Vi bilade till Soller, cyklade ner till hamnen i Port Soller, tjusig värre!

Ja när vi begrundat den snygga hamnen cyklade vi vidare genom Soller upp till starten för Puig Major och drog igång 13,8 km ren å skär smärta. No Pain No Gain!
Å idag stämde den devisen in på alla sätt, det var inte bara den längsta klättring jag någonsin gjort det var ock den mest jobbiga. Jag var vääldigt noga med att lägga mig på min tröskelpuls och börja så. Efter 8 km sket jag i tröskelpuls och gick All out! Vilket var extremt jobbigt med betoning på extremt!
Kom till slut upp och kunde lägga mig ner å spy, eller nästan i alla fall!
Klarade klättringen på 54:39 snittfart 15,2 km/h! Satan i gatan det var tufft!
Totalt blev det idag 4:50:59, 107 km och 22,2 km/h samt 2192 hm!

De tre musketörerna igen...
Ok efter det cyklade vi genom tunnel, scaryyy. Det kändes riktigt otäckt för att man såg typ ingenting därinne... Kollade in andra sidan sen tillbaka ner till Soller för vidare cykling upp till Deia!
Vilken vacker by på berget alla hus i terracotta!
Dessutom guiden med på bilden han är för övrigt grym på att klättra kan jag meddela om det nu var någon som inte visste det ;-)
Ja det är pojkspolingen Andreas också! Han är som en bergsget han svisch så är drar han iväg sådär bara.


Nå vidare från Deia ner till Sarxiduc där vi körde en nätt liten runda om 26 km med bra med höjdmeter de kändes reejält i mina massakrerade ben ;-)
Efter den rundan tillbaka till Deia och Soller.Där jag medans jag väntade på Kent och Andreas tog en bild på den vackra omgivningen i Soller.


Ok! Återsamling vid bilen då Andreas fick visa upp sin inte alltför snygga bak. Vurpa i kurva på väg ner sista sista biten hjulsläpp pang i backen i lååg fart men det räckte för att skrapa upp byxan ge grabben asfalteksem och lårkaka som heter duga. Ja han haltar kan jag meddela men i övrigt ser det ut som både han och cykel klarade sig riktigt bra tror vi :-/

Ajaj!
Tur i oturen det kunde gått mycket värre... Sen har vi tre myntat ett uttryck som sägs säkert flera gånger per dag när vi kommer till nått nytt place med vackra vyer, här kunde man bo!
Har liksom blivit ett ganska bra uttryck för hur vackert och häftigt vi tycker att det mesta är. Imorgon äre vilodag för Nilsson och ett entimmes lätt lätt till Can Picafort för att tömma benen på slagg, rena koksverket vet ni mina ben. Ehh! Joo jag råkade nog bränna mig liite idag så imorgon blire solkyddskärm om jag går ner till poolen medan grabbarna grus är ute å leker lite de små liven ;-)

Min arm :-/

Nu är Nilsson sliten nu ska Nilsson sova, läääänge... Go natt!



13 kommentarer:

  1. Shit jag blev alltså inte slagen av herr "toktränarn" Mazze på Pugen, trodde du skulle dominera min tid å det grövsta. Men du får försöka igen :-)
    Du är bara en kvart efter Dyrander :-p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bra jobbat Stefan. Hur snabbt tog du dig upp?

      Radera
  2. Inte bra. Du lovade att det inte skulle bli vurpa - det blev det. Du lovade solskyddskräm - det blev det inte. I övrigt verkar det dock varit najs.

    SvaraRadera
  3. Ska du sova länge? Då tappar du ju cykeltid. Hur ska det gå?

    SvaraRadera
  4. Stefan hur hade du tänkt det skulle gå till??? Jag är ganska mycket äldre än va du var när du körde som snabbast ha du dina rekord...
    Jag är dock väldigt nöjd persar varje dag jag ;-)
    Förlåt Tomas, han hade otur verkligen det gick inte fort men tappar man fästet så gör man... Ja solskydd jag har ju kört med det de andra dagarna och tänkte att det skulle klara sig genom att det var delvis mulet under de andra dagarna men nu vare 25-30 hela dagen å sool... Så armarna fick liite för mycket bara, Kylbalsam är bra :-)
    Är ok imorgon(läs idag)!
    Perfekt tajming med vilodagen det regnar nämligen nu på morgonen och ska så göra hela dagen.

    SvaraRadera
  5. Grymt kört Mats! Nu vet du vad det handlar om när vi snackar om "Pugen" på jobbet.
    Tycker du gjorde en bra tid dessutom, första gången jag och Anders körde Puig Major så tror jag inte ens vi orkade ta oss upp. Snacka om mördande seg backe!
    Verkar vara riktigt bra väder, hoppas det håller i sig tills vi kommer ner.
    /FR

    SvaraRadera
  6. Tack Fredrik!
    Ja det var en backe det, inte riktigt som klövern. Faan när man "bara" hade 5% lutning som klövern tänkte man vaa skönt! :-)
    Ja du idag ska det regna hela dagen och just nu mulet med inslag av regn.
    Brr! Men sen i em kommer solen åter och det blir kanonväder lagom tills ni är här.

    SvaraRadera
  7. Låter som att ni har en riktigt trevlig resa, får följa med nästa gång:-)
    Riktigt bra kört
    /D

    SvaraRadera
  8. Tackar tackar! Ja du nu måste jag faktiskt strö lite salt i såren
    och säga att nu missar du nått!
    Nog har jag förstått att detta skulle vara häftigt men så här???
    Hä ä ju sjukt va kul dä ä ;-)

    SvaraRadera
  9. Tom P hade under 48 om jag kom ihåg rätt (dit kommer jag aldrig)...ålder är bara en siffra ;-)

    SvaraRadera
  10. Men så hade han också 2500 träningstimmar per år då.
    Det är jag långt ifrån och han vägde typ 60-65 så han tänker jag inte heller jämföra mig med utan med mig själv :-)
    Det räcker så gott med det tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först och främst tror jag det var milen som var 2500, inte timmarna...
      Som i cykelmått mätt kraftigt överviktig kan jag bara hålla med om att jämförelser görs bäst mot sig själv. Visst vore det skoj att smiska bergsgetterna uppför bergen, men det är inte realistiskt. Vi får sikta på hög effekt, lättåkta linjelopp och tempolopp.

      Radera
  11. Ja, inspirerande med starka "gamlingar". Måste säga att jag blev imponerad av Hardy igår, hängde med i lagtempokörningen till Felanitx i närmare 50 knyck, 65 år gammal o har ej tränat seriöst på snart 10 år.
    /FR

    SvaraRadera