1 maj 2013

Det blev ett trainerpass till slut, valde bort utomhuscyklingen idag trots allt!

Jag bestämde mig till slut för att köra ett trainerpass bara för att jag vile köra 30km tt!
Å så blev det med en ny approach, jag delade upp 3-milen i 10km:s block å så körde jag varje block enligt en förutbestämd effekt och kadens!
Så här blev det!

30 km TT
Nja jag låg alldeles för lågt på första milen men det var som sagt en test... :-)
Nästa gång ska jag starta en aning högre på första milen, för att försöka hålla i på de andra två!
Det gjorde rent djävulskt ont sista milen, 375watt(4,3w/kg) tar kan man säga utan att överdriva, minst sagt!!!
Snittade faktiskt 160 i puls sista 7 minuterna, strax över 95% av maxpuls!!!
Det är där man möter sina demoner i den där zonen som man inte är i så ofta... Krävs rätt mycket vilja att ligga kvar där när kroppen är på väg att stänga av liksom... Minns att jag hade så mycket svett i ögonen som sved att jag tänkte: Måste torka bort! Men sen insåg jag att det var omöjligt med mindre än att jag slog av på trycket för att kunna torka så det fick vara helt enkelt! Då är man fokuserad!!!

Tiderna har jag ju glömt!!
30km gick på 41min04sek!
1:a milen: 14min23sek
2:a milen: 13min30sek
3:e milen: 13min11sek
Ska man klara 3-milen på exakt 40 minuter så bör man hålla 13min20sek tempo på milen!!!
Behöver alltså förbättra både första och andra sektionen av tempot!
Spännande att se vad detta ger ute på Mockträskvägen så småningom :-)
Ja en lite detalj i det hela, fick ett mess från TrainingPeaks, i och med detta tempopass har jag höjt min FTP från 345watt till 352watt!!! Inte illa pinkat minsann... :-)


Å så en hälsning till er alla Mallis resenärer som drar till ön nu, ha de'! :-)
Kört hårt men stay safe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar